ثبت دامنه ir و ccTLDs - چه ارتباطی با نام دامنه کشور وجود دارد؟

يکشنبه 1 دی 1398
10:43
hostingtutorial

ccTLDs - ترتیب اسامی فضاهای کشور چیست؟

فضاهای سطح بالا (TLDs) بالاترین سطح چارچوب نام منطقه (DNS)، مدیریت رجیستری وب است.ثبت دامنه ir و ایرنیک با تهیه آخرین قسمت از آدرس وب ، آنها مرتباً به عنوان انتهای منطقه مورد اشاره قرار می گیرند. ظرفیت این پایان نامه ها برای کمک به جدا کردن روش گروه بندی هر آدرس ثبت نام شده در DNS است. برای این منظور ، ICANN (شرکت اینترنتی برای نامها و شماره های اختصاصی) فضاهای صریح سطح بالا یا ccTLD (کد ملت TLDs) را که از طریق ملل جداگانه تحت نظارت آنها قرار دارد ، از بین می برد. قوانین فضایی شرایطی را برای ثبت نام از ccTLD مشخص می كنند (به عنوان مثال شخصیت های مجاز ، حداقل / شدیدترین طول یا منطقه). علاوه بر این ، ICANN نیز به همین ترتیب TLD های صریح (gTLDs) ، مانند .com را می گذرد ، فضایی که فقط برای سازمان های آمریکایی برای کتابخانه های منطقه فراهم می شود.


ccTLDs - ترتیب اسامی فضاهای کشور چیست؟

فضاهای سطح بالا (TLDs) بالاترین سطح چارچوب نام منطقه (DNS) ، مدیریت رجیستری وب است. با تهیه آخرین قسمت از آدرس وب ، آنها مرتباً به عنوان انتهای منطقه مورد اشاره قرار می گیرند. ظرفیت این پایان نامه ها برای کمک به جدا کردن روش گروه بندی هر آدرس ثبت نام شده در DNS است. برای این منظور ، ICANN (شرکت اینترنتی برای نامها و شماره های اختصاصی) فضاهای صریح سطح بالا یا ccTLD (کد ملت TLDs) را که از طریق ملل جداگانه تحت نظارت آنها قرار دارد ، از بین می برد. قوانین فضایی شرایطی را برای ثبت نام از ccTLD مشخص می كنند (به عنوان مثال شخصیت های مجاز ، حداقل / شدیدترین طول یا منطقه). علاوه بر این ، ICANN نیز به همین ترتیب TLD های صریح (gTLDs) ، مانند .com را می گذرد ، فضایی که فقط برای سازمان های آمریکایی برای کتابخانه های منطقه فراهم می شود.

ثبت دامنه ir و نام فضای ملل

ccTLDs به طور مداوم از یک کد دو حرف تشکیل می شوند که مطابق استاندارد ISO-3166 1974 در هر کشور جابجا می شود. با وجود این کشورها ، مناطق خارج از کشور جدا شده از شرکای زمین خود علاوه بر این ccTLD های خود را به استاندارد معادل ISO وابسته می کنند. در پی این امر ، به رغم منطقه استرالیا ، .au ، علاوه بر این موارد مخصوصاً برای مناطق دور افتاده کشور از جزایر کوکو (.cc) ، جزایر کریسمس (.cx) ، جزیره نورفولک (.nf) یا شنونده و ... وجود دارد. جزایر مک دونالد (.hm). علاوه بر این دو مورد معافیت از کدگذاری استاندارد وجود دارد. اینها هستند:

بریتانیا از ccTLD .uk استفاده می کند ، به رغم اینکه فضای ISO .gb ، در حالی که ثبت نام شده است ، استفاده نمی شود

علیرغم این واقعیت که این چیزی جز یک کشور مستقل (یا یک حوزه وابسته) باشد ، اتحادیه اروپا به دلیل استثناء از کنوانسیون استاندارد ، از ccTLD ، .eu استفاده می کند.

روشی که هر ملت از این تصمیم برخوردار است که بتواند قوانین خود را برای انتصاب فضای خود تصمیم بگیرد ، تنوع چشمگیر را ایجاد می کند. به عنوان مثال ، در فرانسه ، هر کسی که مایل به ثبت نام در فضای زیر باشد ،ثبت دامنه ir ابتدا باید اقامتگاه یا سازمان مرکزی خود را در داخل فرانسه مستقر کند. علاوه بر این ، تا سال 2009 ، آلمان موظف بود که همه TLD های .de را در هر صورت از سه شخصیت تهیه کنند که در هر صورت یکی از آنها باید یک حرف باشد. تعداد بیشماری ملت ناسالم یا تاسف برانگیز با ترویج عمدا ccTLD های خود از این وظایف حوزه بهره مند شده اند:

.to: ccTLD از کشور جزیره تونگا از سال 1997 تحت نظارت طاق فضایی ، تونیک ، تحت نظارت قرار گرفته است. در نتیجه ، این کار انجام می شود و توجه کمی به اقامت واقعی کاندیداها دارد. علاوه بر این ، راهی که تونیک جستجوی ویس را انجام نمی دهد ، حاکی از آن است که صاحبان فضای داخل کاملاً ناشناخته مانده اند ، و آن را به عنوان سایر مناطق ویدیویی مشکوک تبدیل به یک منطقه مشهور برای به اشتراک گذاری سوابق می کند.

.television: وقتی که ccTLD خود را به سازمان DotTV ارائه می داد ، میکرواستات تووالا می توانست 50،000،000 دلار سرمایه کسب کند ، که در آن زمان خرید خود را به عنوان یک فضای تلویزیون نشان داد. این پول به تأمین مالی چارچوب فناوری اطلاعات همانند پرداخت هزینه تأیید سازمان ملل پرداخت شد.

.ag: فضای سطح بالا ، .ag ، واقعاً برای استان خودمختار آنتیگوا و باربودا است. علاوه بر این ، اغلب توسط بسیاری از سازمانهای عظیم آلمانی که عناصر قانونی آنها به عنوان Aktiongesellschaften یا نهادهای تجاری طبقه بندی می شوند ، مورد استفاده قرار می گیرد.

.me: منطقه مرتفع کشور مونته نگرو از زمان دستیابی به اولین بار در سال 2008 با افزایش چشمگیر ثبت نام ها مواجه شده است. مناطقی از مناطق مختلف که مرتباً ساخت مانند love.me را انجام می دهند ، به طور مرتب پس از ثبت نام فروخته می شوند. یک مدل برجسته در سال 2011 مشاهده شد که فضا ملاقات کرد. فضا با 450،000 دلار فروخته شد.

با وجود بیش از 200 سی سی تی ال دی ، به همین ترتیب گروه بزرگی از TLD های بین المللی نیز وجود دارند که به ترتیب دستورالعمل ها را شامل می شوند ، علائم دیاکریتیک یا نامه هایی از حروف غیر لاتین. این فضاهای سطح بالا از سال 2010 وجود دارد و اجازه می دهد تا همه اهداف و اهداف شخصیت های یونیکد ، کتابخانه های یکتایی ، هنوز آماده باشند تا بفهمند کدام شخصیت مجاز است. مجموعه ای از فضاهای سطح بالا برای ملل فقط به عنوان مجموعه ای از TLD های بین المللی

تغییر در چارچوب ccTLD

ثبت دامنه ir: که مربوط به کشور عزیزمان ایران می باشد امروزه ثبت دامنه ir طرفدار زیادی داد و با توجه ایرنیک به ثبت می رسد.

با توجه به مبنای زمین شناسی و سیاسی مناطق دارای سطح بالا کد ملی ، به طور مرتب این شرایط است که باید چند تغییر ایجاد شود. در حقیقت ، حتی امروز ، ICANN مرتباً با انجام هرگونه ccTLD های قابل استفاده پاک نشده ، همانطور که در لیست های جدید پاک می شود ، اشغال می شود. تأیید صحت بخشی از این موارد تا چه حد می تواند در بخشی از پرونده های مداوم از جمله ccTLD های کشور اتحاد جماهیر شوروی قبلی یافت شود. با وجود این واقعیت که اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 فروپاشید ، حتی در زمان کنونی نیز برای تصور فضایی تحت .su قابل تصور است. فضاهای همراه به طور موثری پاک شده اند و در امتداد این خطوط ، ccTLD های قبلی را در نظر بگیرید:

.a: ساکنان آنتیل هلند تا زمانی که کشور در سال 2010 شکسته نشوند ، می توانند با مکان .a ثبت نام کنند. ICANN فضاهای .bq (کارائیب هلند) ، .cw (Curaçao) و .x (Sint Maarten ) ، که از آن زمان کاملاً کاشته شده اند

.dd: منطقه .dd ابتدا برای GDR (جمهوری دمکراتیک آلمان) برنامه ریزی شده بود ، که هنوز هنگام ارائه ccTLDs وجود داشت. این ناحیه تقریباً در هر نقط served استفاده داخلی بین دو دانشکده آلمانی شرقی بوده است.

.um: این فضای سطح بالا در سال 2008 از هم پاشیده شد و به جزایر کوچک دورافتاده ایالات متحده ، تجمع جزایر اقیانوس آرام غیر مسکونی تحت نظارت دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اشاره کرد. پس از مردن ، ICANN با توجه به تمایل دانشگاه مبنی بر عدم تعهد دوباره در مورد فضا ، منطقه را تخلیه کرد.

.yu: ccTLD قبلی یوگسلاوی و از زمان آن که دولت پیشین ، صربستان و مونته نگرو را از هم پاشید ، تخلیه شد و پس از آن در سال 2010 تخلیه شد.

.zr: چندی بعد از ارائه کد سطح ملی برای سطح بالای جمهوری برای زائر ، کشور آفریقا در سال 1997 نام خود را به جمهوری دموکراتیک کنگو تغییر داد و به منطقه جدید خود ، دیسک کامپکت ، همزمان اختصاص داد. فضا به پایان رسید. zr آخرین بار توسط ICANN در سال 2001 پاک شد.

https://uk.godaddy.com/domains/domain-name-registration

مناطق سطح بالا در سراسر جهان

مناطق جدید سطح بالا (nTLDs) را می توان در همبستگی جهانی ثبت کرد. در سال 2015 ، بیش از 160 میلیون منطقه ثبت نام کرده اند ، اما در مورد ccTLD ها با 150 میلیون حدوداً کمتر بود.

به شما پیشنهاد می شود مقاله ی ما با موضوع "چرا نباید دامنه ها را با هاست خود ثبت کنید" را مطالعه نمایید.


[ بازدید : 335 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به hosting tutorial است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]