فایروال چیست؟ و هر آنچه بایستی در مورد انواع فایروال بدانید

شنبه 21 دی 1398
15:55
hostingtutorial

فایروال چیست؟ یکی از مشکلات قابل توجهی که سازمانها هنگام تلاش برای تأیید اطلاعات لمسی خود با آن روبرو می شوند ، یافتن دستگاه های صحیح برای فعالیت است. در هر صورت ، برای یک دستگاه معمولی ، به عنوان مثال ، فایروال (اینجا و آنجا به نام فایروال سیستم نامیده می شود) ، بسیاری از سازمان ها احتمالاً فکر منطقی در مورد چگونگی یافتن فایروال صحیح (یا فایروال) برای نیازهای خود ندارند ، چگونه برای ترتیب آن فایروال ها یا اینکه چرا چنین فایروال ها اساسی هستند.

فایروال چیست؟ یکی از مشکلات قابل توجهی که سازمانها هنگام تلاش برای تأیید اطلاعات لمسی خود با آن روبرو می شوند ، یافتن دستگاه های صحیح برای فعالیت است. در هر صورت ، برای یک دستگاه معمولی ، به عنوان مثال ، فایروال (اینجا و آنجا به نام فایروال سیستم نامیده می شود) ، بسیاری از سازمان ها احتمالاً فکر منطقی در مورد چگونگی یافتن فایروال صحیح (یا فایروال) برای نیازهای خود ندارند ، چگونه برای ترتیب آن فایروال ها یا اینکه چرا چنین فایروال ها اساسی هستند.


فایروال چیست؟


فایروال نوعی دستگاه امنیت سایبری است که برای کانال سازی ترافیک در یک سیستم استفاده می شود.فایروال چیست؟ از فایروال ها می توان برای جدا سازی سازماندهی مراکز از منابع ترافیکی خارج ، منابع ترافیکی داخلی یا حتی برنامه های صریح استفاده کرد. فایروال ها می توانند برنامه نویسی ، تجهیزات و یا مبتنی بر ابر باشند که هر نوع فایروال دارای مزایا و معایب خاص خود است.

https://iranhost.com/blog/%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%84-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7/

هدف فایروال چیست؟ یک فایروال مربع کردن درخواست های ترافیکی مضر و بسته های اطلاعاتی و در عین حال امکان دسترسی به ترافیک معتبر است.


8 انواع فایروال چیست؟


چندین نوع فایروال وجود دارد.


در جواب انواع فایروال چیست؟ را می توان در چند کلاس مجزا که به ساختار کلی و تکنیک فعالیت آنها بستگی دارد تقسیم کرد. در اینجا هشت نوع فایروال وجود دارد:


فایروال های جدا کننده بسته نرم افزاری


معابر سطح مدار


فایروال های معاینه رسمی


معابر سطح برنامه (فایروال های واسطه a.k.a.)


دیواره های برش لبه


فایروال های برنامه نویسی


فایروال تجهیزات


دیوار آتش ابر فایروال چیست؟

توجه: سه تکنیک Slug لیست اخیر برای انتقال سود فایروال ، برخلاف اینکه انواع مدل های فایروال هستند به تنهایی وجود دارد.


این فایروال ها چگونه کار می کنند؟ چه چیزی بیشتر ، نیازهای امنیت سایبری برای تجارت شما بهترین کدام است؟


در اینجا چند توضیح مختصر آورده شده است:


بسته های فایروال فیلتر فایروال چیست؟

مدل های انواع فایروال چیست؟

به عنوان "اساسی ترین" و فصلی ترین نوع مهندسی فایروال ، فایروال های جدا کننده بسته ها اساساً یک ایست بازرسی را در سوئیچ یا سوئیچ ترافیک ایجاد می کنند. فایروال یک بررسی مستقیم از بسته های اطلاعاتی را که از طریق سوئیچ دریافت می شود ، انجام می دهد - برای مرور اطلاعات ، به عنوان مثال ، هدف و شروع آدرس IP ، نوع بسته ، شماره پورت و سایر داده های سطح را بدون باز کردن بسته نرم افزاری برای بررسی ماده آن بررسی می کند. .


در صورت عدم ارائه بسته داده ، آزمایش حذف می شود.

نکته سودمند در مورد این فایروال ها این است که آنها خیلی تمرکز دارایی ندارند. این بدان معناست که آنها خسته نمی شوند در اجرای چارچوب تأثیر می گذارند و نسبتاً سر راست هستند. با این وجود ، آنها به طور کلی ساده هستند که در کنار هم با دیوارهای فایروال و توانایی های معاینه به طور فزاینده ای در کنار هم قرار دارند.

دروازه های سطح مدار فایروال چیست؟

به عنوان یکی دیگر از انواع فایروال های بزرگ و ساده که قصد دارد به سرعت و به طور مؤثر تأیید یا منکر ترافیک بدون هزینه کردن دارایی های بزرگ تصور شود ، ورودی های سطح مدار با بررسی کنوانسیون کنترل انتقال (TCP) کار می کنند. این بررسی دستی TCP در نظر گرفته شده است تا اطمینان حاصل شود که جلسه از بسته اصلی است.

این فایروال ها در حالی که فوق العاده دارایی بالایی دارند ، خود بسته را بررسی نمی کنند. در امتداد این خطوط ، اگر بدافزارهای نرم افزاری دارای بدافزار باشند ، با این وجود دستکاری صحیح TCP را داشتند ، مستقیماً از طریق آن عبور می کنند. این دلیل است که ورودی های سطح مدار برای اطمینان از تجارت شما بدون هیچ کس دیگری کافی است.


فایروال های بازرسی رسمی


این فایروال ها هر دو نوآوری معاینه در مورد بسته ها و بررسی دستی TCP را تکمیل می کنند تا یک درجه از امنیت قابل توجه تر از هر دو ساختار گذشته به تنهایی باشد.


بنا بر این ممکن است ، این دیوارهای آتش حتی بیشتر در کشف دارایی ها نیز فشار بیاورند. این ممکن است مبادله بسته های واقعی در تضاد با ترتیبات مختلف را مختل کند.


فایروال های واسطه ای (دروازه های سطح برنامه / فایروال های ابر)


فایروال های واسطه در لایه برنامه کار می کنند تا بتوانند به ترافیک بین سیستم شما و منبع ترافیک نزدیک شوند - از این پس ، نام "پورتال سطح برنامه" است. این دیواره های آتش با استفاده از آرایش مبتنی بر ابر یا وسیله واسطه ای دیگر انتقال می یابد. در مقایسه با اجازه مستقیم همكاری ترافیك ، فایروال واسطه در ابتدا با چاه های ترافیك ارتباط برقرار می كند و بسته اطلاعاتی نزدیك را ارزیابی می كند.


این بررسی مانند دیوار آتش تحقیقات ممتاز است زیرا در هر دو بسته و در کنوانسیون دست زدن به TCP می توانید سرگردان شوید. با وجود این ، فایروال های واسطه نیز ممکن است بررسی های بسته بندی عمیق لایه ها را انجام دهند ، با بررسی ماده اصلی بسته داده ، برای تأیید اینکه هیچگونه بدافزار ندارد.


پس از اتمام بررسی ، و بسته برای تأمین هدف ، تأیید شده است ، واسطه آن را ارسال می کند. این باعث می شود یک لایه جداگانه بین مشتری "(چارچوبی که بسته نرم افزاری در آن شروع شده است) و ابزارهای شخصی موجود در سیستم شما جدا شود - آنها را ببندید تا بی نام و امنیت اضافی برای سیستم شما ایجاد کنند.


در صورت وجود یک ضرر در دیواره های آتش واسطه ، این است که می توانند با توجه به وسایل اضافی در فرآیند انتقال اطلاعات بسته ای ، توقف قابل توجهی را ایجاد کنند.


برش لبه های فایروال


تعداد قابل توجهی از موارد مورد استفاده در فایروال دیررس تخلیه شده به عنوان مدلهای "افرادی که می آیند" مورد حمایت قرار می گیرند. در هر صورت ، توافق زیادی درمورد آنچه که یک دیوار آتش را واقعاً برش می بخشد ، نیست.


برخی از نکات برجسته معمولی از طرح های دیافراگم برش لبه شامل بررسی عمیق بسته (بررسی ماده اصلی بسته نرم افزاری اطلاعات) ، چک های دستکاری TCP و ارزیابی بسته های سطح است. فایروال های برش لبه ممکن است نوآوری های مختلفی را نیز در بر بگیرد ، به عنوان مثال ، چارچوب های ضد انفعال (IPS) که برای جلوگیری از حمله به سیستم شما بطور طبیعی کار می کنند.


مسئله این است که هیچ کس به معنای فایروال لبه برشی وجود ندارد ، بنابراین تأیید اینکه چه توانایی های صریح چنین فایروال ها قبل از قرار دادن منابع در یک وجود دارند ، ضروری است.


برنامه نویسی انواع فایروال چیست

فایروال های برنامه نویسی هر نوع فایروال را که برخلاف تجهیزات متفاوتی (یا یک سرور ابری) در یک ابزار مجاور معرفی می شود ، در خود جای می دهد. مزیت بسیار زیاد فایروال محصول این است که با جداسازی نقاط انتهایی سیستم مفرد از یکدیگر ، برای ساخت مانع از بالا به پایین بسیار ارزشمند است.


به هر صورت ممکن است ، نگه داشتن فایروال های برنامه نویسی منفرد روی ابزارهای مختلف ، مشکل ساز و خسته کننده باشد. علاوه بر این ، تنها یکی از هر اسباب بازی عجیب و غریب در یک سیستم ممکن است با یک دیوار آتش برنامه نویسی انفرادی خوب باشد ، که ممکن است به معنای استفاده از چند فایروال برنامه نویسی متنوع برای پوشش هر مزیت باشد.


تجهیزات انواع فایروال چیست


فایروال های تجهیزات از یک دستگاه فیزیکی استفاده می کنند که تظاهرات به روشی مانند سوئیچ ترافیک برای جلوگیری از بسته های اطلاعاتی و تقاضای ترافیک قبل از ارتباط با سرورهای سیستم انجام می شود. فایروال های مبتنی بر دستگاه های فیزیکی مانند این ، بیش از انتظارات در امنیت مرزها می باشند ، با اطمینان از ترافیک توهین آمیز از خارج از سیستم ، قبل از اینکه نقاط انتهایی سیستم سازمان به دست آید ، دستگیر شوند.


به هر حال ، کاستی قابل توجه در فایروال مبتنی بر تجهیزات ، این است که اغلب برای حمله به خودی ساده است که آنها را کنار بزنند. علاوه بر این ، توانایی های اصلی یک فایروال تجهیزات ممکن است در سازنده تغییر یابد - ممکن است بعضی از آنها دارای توانایی محدودتری برای مقابله با انجمن های همزمان در مقایسه با دیگران باشند.


فایروال های ابر


دست یک ابر اطلاعاتی با سپر دفاعی برای دیوار آتش ابر را نشان می دهد


در هر نقطه که از یک آرایش ابری برای انتقال فایروال استفاده شده باشد ، ممکن است خیلی خوب به عنوان فایروال ابری یا دولت فایروال (FaaS) شناخته شود. فایروال های ابر از طرف بسیاری از افراد به عنوان مترادف با فایروال ها مشاهده می شوند ، زیرا یک سرور ابر به طور مرتب در یک فایروال واسطه مورد استفاده قرار می گیرد (با این حال واسطه واقعاً نیازی به روی ابر ندارد ، بیشتر اوقات)


مزیت بزرگ داشتن فایروال های مبتنی بر ابر این است که مقیاس بندی آنها با هر چیزی دشوار است. با توجه به نیازهای شما ، می توانید توانایی بیشتری را به سرور cloud اضافه کنید تا بارهای ترافیکی بزرگتر را کانال کنید. فایروال های ابر ، شبیه به فایروال های تجهیزات ، بیش از انتظارات در امنیت لبه هستند.


کدام معماری فایروال برای شرکت شما مناسب است؟


در کل ، کدام طراحی فایروال صحیح برای تجارت شما است؟


پورتال اصلی الکترود یا بسته سطح مدار ، که اطمینان اساسی را ارائه می دهد که دارای نمایشگاه ناچیز است؟


مهندسی بازنگری دولت که به ظرفیت های هر دو گزینه گذشته می پیوندد ، اما نمایشگاه بزرگتری دارد؟ یا از طرف دیگر


فایروال واسطه ای یا برش دهنده ای که در ازای هزینه های اضافی و تأثیر بسیار بهتری از بیمه غیرقابل انکار دلالت می کند؟


تحقیق واقعی "دلیل این است که شما فقط از یک مورد استفاده می کنید؟"

هیچ کس بدون اطمینان از چقدر قدرتمند ، هیچ لایه اطمینان برای کسب و کار شما کافی نخواهد داشت. برای تأمین بیمه بهتر ، سیستمهای شما باید لایه‌های فایروال متعددی ، هم در مرز داشته باشند و هم منابع مختلفی را روی سیستم شما جدا کنند. به عنوان مثال ، شما می توانید یک تجهیزات یا فایروال ابری در مرز سیستم خود داشته باشید ، در آن زمان فایروال های برنامه نویسی مفرد در هر یک از منابع سیستم شما.

داشتن فایروال های اضافی باعث می شود تا سیستم شما با ایجاد مقاومت بیشتر در داخل و خارج که منابع مختلفی را از هم جدا می کند ، تقسیم شود و این امر باعث می شود تا مهاجمان برای رسیدن به همه ظریف ترین داده های شما ، نیاز به انجام کارهای اضافی داشته باشند.


فایروال های خاصی که شما باید از آنها استفاده کنید ، به توانایی های سیستم شما ، پیش نیازهای همیشگی وابسته برای صنعت شما و دارایی که برای مقابله با این فایروال ها تنظیم کرده اید متکی است.


آیا برای یافتن طراحی فایروال مناسب برای نیازهای تجاری خود به کمک نیاز دارید؟ ابتدا با بررسی و ارزیابی آرایش امنیتی در ابتدا شروع کنید. این می تواند به شما در شناخت کلیه مزایایی که در سیستم شما نیاز به امنیت دارد کمک کند تا بتوانید با استفاده از دیوار آتش خود را به روز کنید.


یا سپس مجدداً با Compuquip Cybersecurity تماس بگیرید تا در ایده آل بودن سیستم سایبر امنیت سازمان خود کمک بیشتری کسب کنید.انواع فایروال چیست اشنا شده باشید.


http://hostingtutorial.avablog.ir/post/12/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87+DDOS+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F


[ بازدید : 464 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به hosting tutorial است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]